New Brand Activators won drie Bonken en is daarmee de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant 2017. De jury prees het hoge niveau van alle winnaars, waaronder grote Brabantse bureaus als Persuade, Scheepens, Greenhouse Group, Studio Kluif en Your Social.
De campagne ZiN Inspiratie Lab voor Sligro, gemaakt door New Brand Activators, won in de categorie beeldcommunicatie. Het bureau uit Veghel won ook nog een Bonk in de categorie corporate communicatie/extern voor haar case De Rooi Pannen. Later op de avond wees de stemronde van de 150 aanwezigen in de zaal New Brand Activators ook nog aan als Makers van het jaar 2017.
De Bonk voor het beste merk van 2017, ook door de stemmen van het publiek bepaald, ging naar Jongerenpunt Midden Brabant. Zij hadden Scheepens uit Tilburg de opdracht gegeven een campagne te maken tegen jeugdwerkloosheid. In plaats daarvan zette Scheepens Buro Werktuig op, een reclamebureau voor en door jongeren. Daar vullen de jongeren het gat op hun cv en doen zij werkervaring op. Deze case won ook de Bonk in de categorie Marketingcommunicatie/ reclame.
De jury reikte een speciale Bonk uit voor de beste geïntegreerde case. Deze ging naar Persuade, het reclamebureau uit Den Bosch, met de campagne Zo eenvoudig kan het zijn van Zeeman.
Voor de Communicatieprijs werden dit jaar 36 cases ingezonden door 23 verschillende inzenders. Dat betekende weer een flinke groei in het aantal deelnemers. In de categorie Corporate communicatie/ intern en de categorie Events & media werden geen Bonken uitgereikt omdat de jury het niveau van de inzendingen niet hoog genoeg vond.
De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. De Communicatieclub Bourgondië organiseert deze uitreiking om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. De Bonken werden gisterenavond voor de tweeëntwintigste keer uitgereikt, deze keer in LOFT Tilburg. De presentatie van de avond was in handen van Elske Verbraak.
De volledige lijst van uitgereikte prijzen:
Merk van het jaar 2017: Jongerenpunt Midden Brabant
Makers van het jaar 2017: New Brand Activators
Bonk voor beste geïntegreerde case: Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn (Zeeman) – Persuade
Corporate communicatie/ extern
De Rooi Pannen (De Rooi Pannen) – New Brand Activators
Marketingcommunicatie/ reclame
Buro Werktuig (Jongerenpunt Midden Brabant) – Scheepens
Marketingcommunicatie/ activatie & promotie
European First – Facebook Dynamic Video Case (Ford Nederland) – Greenhouse Group
Design
Uncle Orange (Uncle Orange) – Studio Kluif
Interactief, digitaal en sociale media
CompliMentos (Perfetti van Melle/Mentos) – YourSocial
Beeldcommunicatie
ZiN Inspiratie Lab (Sligro) – New Brand Activators
Corporate Communicatie/ intern
Geen winnaar.
Events & Media
Geen winnaar.
Bekijk hier de volledige lijst van genomineerden.
Vakjury 2017
Alle inzendingen zijn beoordeeld door de voltallige jury, steeds onder voorzitterschap van een categoriedeskundige.
Inge van den Heuvel
Sr.adviseur interne communicatie bij CZ Verzekeringen
Categorie: Corporate communicatie/ intern
Marieke van Bommel
Hoofd communicatie ETZ Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis
Categorie: Corporate communicatie/ extern
Esther Braaksma – De Vilder
Global communication director bij Bavaria
Categorie: Marketingcommunicatie/ reclame
Marco van Bilsen
Marketing director bij BrandLoyalty
Categorie: Marketingcommunicatie/ activatie & promoties
Paul Roeters
Designer/partner bij Studio Kluif
Categorie: Design
Joris Verhaak
Strategy director bij We Are Blossom
Categorie: Interactief, digitaal & sociale media
Frank Peters
Directeur NHTV Business en NHTV Executive Education
Categorie: Events & media
Mike Roelofs
Freelance fotograaf en filmer/ founder & creative director at Mayster
Categorie: Beeldcommunicatie
Ruud en team New Brand Activators, gefeliciteerd. Top!! Natuurlijk ook de organisatie!
Ben er volgend jaar bij!
Groet,
Reinier Pol
Fabriek in Vorm
Thx Reinier!