Creatieve conceptontwikkelaars? Schieten alle kanten op. Digitale specialisten? Kpi-fetisjisten. Toch schuiven beide bloedgroepen tegenwoordig aan tafel bij een opdrachtgever of binnen een bedrijf. Sterker nog: wil je als merk goed voor de dag komen of je product succesvol in de markt zetten, dan zijn zowel een sterk concept als een digitale strategie onmisbaar. De samenwerking tussen creatievelingen en digitals kan behoorlijk schuren. Niet altijd, maar als het gebeurt, delf je als opdrachtgever het onderspit. Je krijgt of een prachtig concept dat op pagina 20 van Google belandt. Of een eenmalige salespiek – inclusief retracking marketingterreur – die je merk meer kwaad dan goed doet. Oké, we chargeren een beetje, maar daar is CCB Prikkelt voor, toch? Donderdag 26 september stapten drie ervaren vakgenoten de boksring in. Figuurlijk dan. Voor een discussie over de samenwerking tussen digitals en creatieven aan de hand van zes stellingen.
Felle discussie? Mwah
Toegegeven: een echt felle discussie werd het niet in het Tilburgse Cinecitta tijdens CCB Prikkelt. Het panel – en het publiek – waren het voornamelijk met elkaar eens. Ja, het kan soms schuren tussen de creatieve conceptdenkers die vooral een mooie campagne willen maken en de online specialisten die gaan voor performance, maar over het algemeen levert een goede samenwerking een ijzersterke branding voor je merk of product op. En: een partnerschap tussen de twee is tegenwoordig ook niet meer zo problematisch als we denken. Op papier dan.
Je leest het volledige verslag in het volgende CCB Magazine.
Bekijk de slides
Zoals beloofd hebben Pieter, Eelco en Niek de presentatie beschikbaar gesteld om nog eens door te bladeren. Download de presentatie hier: CCB Prikkelt 26-09-2019