Voor de Communicatieprijs Brabant zijn dit jaar 29 cases ingezonden door 18 verschillende inzenders. Een verdubbeling van het aantal van de afgelopen jaren. Oorzaak van deze stijging zijn de veranderingen die zijn doorgevoerd in het afgelopen jaar, volgens de organiserende Communicatieclub Bourgondië.
Vernieuwingen
In 2017 wordt de Brabantse Communicatieprijs, ook wel bekend als De Bonk, voor de 21e keer uitgereikt. “Eenentwintig jaar, een mooi moment om ons ook volwassen te gaan gedragen” aldus Robert Essenstam, voorzitter van de Communicatieclub. “Daarom zijn we eens rond gaan vragen bij juryleden, voormalig inzenders en andere leden van onze verenigingen wat zij vonden van de Bonk. Met die meningen heeft het bestuur van de club een heel aantal vernieuwingen doorgevoerd. We zijn erg blij met dit hoge aantal inzendingen, een teken dat we het goed gedaan hebben.”
Categorieën
In tegenstelling tot de afgelopen jaren wordt de prijs nu uitgereikt in acht verschillende categorieën. De vakjury, die bestaat uit deels nieuwe juryleden, kiest wie deze Bonken wint. Vervolgens kiezen de leden van de club wie de Bonk voor merk van het jaar en die voor de maker(s) van het jaar wint.
Het beste werk van 2016
De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. Op 16 februari wordt bekend wie met de Bonken naar huis gaat, tijdens de feestelijke uitreiking. Essenstam: “Tijdens de uitreiking staat een expositie van het ingezonden werk centraal. Een boeiende expositie van het beste dat er in Brabant gemaakt werd in 2016. Werk dat het verdient om in de spotlight gezet te worden. Zodat we er met elkaar over kunnen praten, elkaar inspireren en ervan leren. Leren van het beste dat je vakgenoten gemaakt hebben. Leren van de feedback die je als maker krijgt van anderen. Want kennis delen en vergaren op aangename wijze blijft het doel van onze club.”
Vakjury 2016
Alle inzendingen worden beoordeeld door de voltallige jury, steeds onder voorzitterschap van een categoriedeskundige.
Inge van den Heuvel
Sr.adviseur interne communicatie bij CZ Verzekeringen
Categorie: Corporate communicatie/ intern
René Westbroek
Senior consultant bij Bex*communicatie
Categorie: Corporate communicatie/ extern
Esther Braaksma – De Vilder
Global communication director bij Bavaria
Categorie: Marketingcommunicatie/ reclame
Marco van Bilsen
Marketing director bij BrandLoyalty
Categorie: Marketingcommunicatie/ activatie & promoties
Paul Roeters
Designer/partner bij Studio Kluif
Categorie: Design
Joris Verhaak
Creatief strateeg bij We Are Blossom
Categorie: Interactief, digitaal & sociale media
Jeannine van den Boer
Senior docent Events & media bij SintLucas
Categorie: Events & media
Jan Dijkshoorn
Eigenaar, coach, trainee en developer bij Solugram
Categorie: Beeldcommunicatie
Huub Evers
Media-ethicus en ombudsman bij Dagblad De Limburger
Inzenders De Bonk 2016
1 Ambitions
2 Arthur & Brent
3 Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis
4 Fresh Fruit Digital
5 Full Frame
6 Megawatt Advertising
7 Megawatt Fieldmarketing & Kinetic Zone
8 Mixed Industries
9 New Brand Activators
10 PauwR Digital Marketing
11 Persuade
12 RVS Marketing
13 Scheepens
14 Stratego Branding
15 St. Woonbedrijf SWS.Hhvl
16 Studio Kluif
17 TALK ABOUT
18 Veldkamp Produkties
Meer informatie over De Bonk kunt u vinden op www.debonk.nl.