Op donderdag 20 maart kregen we met CommunicatieClub Brabant een unieke inkijk in de wereld van LiveWall tijdens een nieuwe editie van Enter The Firm. Via een tijdlijn van jaarlijkse hoogtepunten gaf hij een inkijkje in de werk- en leefwereld van dit creatieve digitale bureau, dat vanuit de Tilburgse Stationsstraat de wereld verovert met originele en innovatieve concepten.
Indrukwekkend portfolio
In sneltreinvaart nam mede-oprichter Jerre ons mee door de indrukwekkende geschiedenis van LiveWall. Wat begon als een avontuur van een stel net afgestudeerde jonge honden, groeide razendsnel uit tot een internationale speler met een indrukwekkend portfolio. Binnen een half jaar wisten ze KLM, de Efteling én Ajax aan zich te binden – een vliegende start die tot op de dag van vandaag doorgaat. Inmiddels werken ze onder andere voor Rituals, McDonald’s, de Champions League, het Eurovisie Songfestival en Honda Red Bull Racing.
Onderscheidende digitale concepten
Jerre en zijn collega’s lieten zien hoe strategie, design en technologie samensmelten tot onderscheidende digitale concepten. Van fan engagement tools zoals de FanCam tot meeslepende online experiences zoals ‘My McDonald’s World 3D’ – alles draait om interactie, beleving en innovatie. Het team van zo’n 100 creatieven en techneuten ontwikkelt alles in-house: apps, platforms, games, content en hybride events. Sinds enkele jaren werken ze bovendien samen met andere specialisten binnen bedrijvencollectief United Playgrounds.
We zagen niet alleen de creatieve processen en nieuwste trends, maar proefden ook de aanstekelijke energie waarmee LiveWall werkt. Vernieuwend, eigenwijs en altijd met een digitale bril op.
In CCB-stijl sloten we de avond af met een Bourgondische borrel bij de Harmonie, waar volop werd nagepraat en genetwerkt met vrienden uit het vak.
Dank aan Jerre, zijn collega’s en LiveWall voor de inspirerende ontvangst en openheid – en aan alle aanwezigen voor de mooie avond!