“De digitalisering van communicatie is de belangrijkste ontwikkeling in het vakgebied. Dat vindt 31% van de beroepsbeoefenaars, blijkt uit een onderzoek van de Hogescholen Leiden en Groningen. Het gebruik van sociale media, webcare, algoritmen en digitale concepten als big data, kunstmatige intelligentie en virtuele realiteit stelt nieuwe eisen aan de profilering van organisaties.” Zo kopte een artikel in de nieuwsbrief van Adformatie (28 maart 2019).
Kunstmatige intelligentie en marketing
We kennen allemaal de nieuwsberichten over zelfrijdende auto’s en fake news, maar op welke manier kunnen we Artificial Intelligence (of kunstmatige intelligentie) nu al echt inzetten binnen marketing en communicatie? En hoe zorg je er dan voor dat het zo persoonlijk en menselijk mogelijk aanvoelt?
Wat werkt en wat niet?
Binnen ‘brand & performance agency’ Greenhouse wordt er veel onderzoek gedaan naar de toepasbaarheid hiervan, wat de nodige impact heeft op de werkzaamheden binnen de organisatie en de manier waarop marketing campagnes worden opgezet en gemonitord. Lang niet alle trends binnen dit vakgebied zijn toepasbaar, terwijl andere juist hele mooie mogelijkheden bieden. Is de manier waarop al jaren gewerkt wordt binnen de marketing- en communicatiebranche niet gewoon goed zoals het is, of worden mensen straks echt helemaal overbodig en wordt alles overgenomen door slimme algoritmes?
Tessa Stehouwer, Data Scientist bij Greenhouse, neemt ons 11 juni mee in de wereld van de Artificial Intelligence.
Programma
19.00 uur ontvangst
19.30 uur start programma
20.15 uur borrel
21.30 uur einde
Locatie
Greenhouse is een brand & performance bureau met meer dan 500 ambitieuze talenten op het gebied van data, media, creatie en tech. In het vetste kantoor van hartje Eindhoven zetten ze de toon op het gebied van consumer friendly marketing voor klanten als Vodafone, Nederlandse Loterij, ANWB, Eneco, Kruidvat, Volkswagen en meer. Merken die stuk voor stuk graag met ze samenwerken omdat ze hun combinatie van skills, drive en visie kunnen waarderen. Dé perfecte plek voor de nodige inspiratie over een innovatief thema als AI dus en we zijn dan ook blij dat we voor deze CCB Inspireert te gast mogen zijn bij dit innovatieve, creatieve en ondernemende bureau die het gehele event verzorgd.
Het adres: De Admirant, Emmasingel 25, 5611 AZ, Eindhoven
Aanmelden
Schrijf je nu in. Toegang voor leden is gratis, introducés betalen € 35,-. Inschrijven kan tot vrijdag 7 juni. Je inschrijving is bindend, afmelden kan tot uiterlijk maandag 10 juni 12:00 uur en uitsluitend per e-mail naar: info@communicatieclub.nl