Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken. Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die de huidige techniek te bieden heeft, kiest de doelgroep zelf of zij meer relevante uitingen te zien krijgt.

Het script dat een marketeer, psychologe en strateeg schreven voor de pre-roll is gebaseerd op wetenschappelijk bewezen psychologische principes zoals commitment & consistency (Cialdini, 1987) en het elaboration likelihood model (Petty & Cacioppo, 1986). Hierdoor had de pre-roll optimaal positief effect op de attitude van doelgroep tegenover de koffievolautomaat. Door middel van retargeting, AdWords, Facebook, Display Advertising en een winactie kon deze positieve attitude omgezet worden in een daadwerkelijke actie van de doelgroep.

Kort samengevat weet deze case door een combinatie van psychologie, creativiteit, techniek en data significant meer mensen aan te zetten tot actie dan dat Melitta gewend was met dit soort campagnes. Dat deden we door de doelgroep ‘met toestemming’ optimaal door de customer journey te begeleiden. Door de onmiskenbare positieve resultaten (+1937%(!) stijging verkopen) van de ingezette strategie, is deze voor Nederland ontwikkelde strategie door Melitta HQ (Duitsland) als voorbeeld voor Europa aangewezen. De strategie is inmiddels ook al succesvol herhaald voor andere campagnes in Nederland, in België ingezet en in de komende maanden wil Melitta deze Europees gaan uitrollen! Een doorbraak voor een traditioneel familiebedrijf.

CI-SEE-YouTube

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close